نکاتی که هر راننده ای باید بداند!

نکاتی که هر راننده ای باید بداند!

[vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

نکاتی که هر راننده ای باید بداند!

به جزئیات دقت کن

پنجره های کناری خودرو دارای لاستیک‌هایی هستند که شما احتمالا یادتان می رود که آنها را تمیز کنید. حتی اگر شیشه های کناری تمیز باشند، این لاستیک‌ها گرد و خاک هایی را جمع می‌کنند که حتی قابل دیدن نیستند. هنگام بالا کشیدن شیشه‌ها، اگر این لاستیک‌ها کثیف باشند

می توانند مانندیک ورق سنباده خراش روی شیشه‌ها ایجاد کنند. اگر چند ماه این عمل تکرار شوداین خراش ها به قدری عمیق می شوند که دیگر نمی توان از شرآنها خلاص شد.

موقع حرکت پنچر شدی یا فرمون کشید.

نترس عجله نکن ترمز نگیر فرمونو سفت دو دست بگیرو خیلی نرم بیا سمت راست جاده

وقتی که در گل یا ماسه گیر کردید.

وقتی که درگل، ماسه یا برف گیر کردید اصلاً وحشت نکنیداول از همه کمی فضابرای لاستیک های تان ایجاد کنید. برای اینکار فرمان ماشین را به آرامی به چپ و راست بچرخانید موقعی که این کار را می‌کنید همزمان چند بار ماشین را به سرعت جلو و عقب کنید. سپس لاستیک ها را در حدود نصف خالی کنید تا سطح تماس آنها با زمین بیشتر شود. گل یا ماسه اطراف لاستیک‌ها را خالی کنید و بعد از جک ماشین استفاده کنید و ماشین را بلند کنیدتابتوانیدزیر لاستیک‌ها سنگ، تخته و یا کفی ماشین را قرار دهیدو بعدبه آرامی ماشین رابیرون بیاورید.وقتی از گل یاماسه بیرون آمدیدیادتان باشدکه حتماًباد لاستیک ها رو دوباره زیاد کنید.

روشن کردن خودرو در زمان یخبندان

وقتی دمای هوا کمتر از ۱۰- درجه سانتی گراد باشد، سعی نکنید که همان اول ماشین‌تان را استارت بزنید. هنگامی که سوار ماشین می شوید، در ابتدا ولتاژ درون سیستم وجود ندارد و اگر آن را استارت بزنید باعث فشار زیادی به باتری و سیستم استارت خودرو می‌شوید. بنابراین قبل از اینکه ماشین تان را استارت بزنید به مدت ۳ تا ۵ ثانیه نور بالای ماشین را روشن کنید. این کار باعث ایجاد جریان درون سیستم خودرو شده و استارت خوردن ماشین را آسان‌تر می‌کند.

اگر فرمونو تا اخر میچرخونی دل میزنه

احتمالا سنسور هیدرولیک خرابه با یه تعویض حل می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]